Nasza oferta szkoleniowa dotyczy osób chcących rozwijać i doskonalić umiejętności przydatne zarówno w kontakcie indywidualnym, jak i relacjach w grupie czy zespole pracowniczym. Kładziemy nacisk zwłaszcza na doskonalenie umiejętności komunikacyjnych, zachowań asertywnych, współpracę w zespole i zdolność efektywnego radzenia sobie z obciążeniami. Priorytetowym celem naszych spotkań jest poszukiwanie takich rozwiązań, które pozostają w zgodzie z wewnętrznym światem wartości, a jednocześnie mogą pozytywnie wpływać na odczuwaną jakość życia. Zależy nam na tym, aby absolwenci naszych kursów, warsztatów i szkoleń wychodzili z nich z przeświadczeniem zdobycia rzetelnej wiedzy i konkretnych, przydatnych umiejętności. Wszystkie zajęcia prowadzimy za pomocą metod aktywizujących, które wyzwalają naturalną energię uczestników. W małych grupach (6 – 8, max 12 – 15 osób), pod kierunkiem doświadczonych trenerów , rozwijamy i doskonalimy wiedzę i umiejętności niezbędne w życiu osobistym i konieczne bądź przydatne w pracy zawodowej.
Asertywność w pracy
„Po prostu bądź sobą.
Nie oglądaj się na innych.
Nie martw się, co sobie ludzie pomyślą.”
Adresowany jest do tych, którzy potrzebują zadbać o siebie i swoje granice oraz nauczyć się wyrażać własne zdanie w sposób asertywny (bez ranienia innych) w swoim miejscu pracy. Szczególnie zachęcamy wszystkich, którzy:
przyjmują zbyt dużo obowiązków na siebie
zbyt przejmują się opinią innych na swój temat
mają trudności z przeciwstawieniem się ocenie innych
nie potrafią odmawiać
mają trudności z przyjmowaniem krytyki
Zajęcia służą wzmocnieniu obrazu własnej osoby, poprawie relacji z innymi oraz rozwijaniu umiejętności autoprezentacji.
Czas trwania: 30 godzin
Warsztat antystresowy
Warsztat antystresowy jest przeznaczony dla wszystkich, którzy są świadomi wpływu stresu na jakość pracy i efektywność zawodową. Szkolenie kierowane jest do pracowników wszystkich szczebli, niezależnie od zajmowanego stanowiska, pracujących w warunkach stresogennych.
Celem szkolenia jest poznanie efektywnych metod pokonywania stresu, w konsekwencji poprawa wydajności pracy oraz zwiększenie wpływu na własne zdrowie. Uczestnicy uzyskają również potrzebne informacje na temat stresu jego przyczyn, sposobu działania i wpływu jaki wywiera na postawę, myślenie i możliwości pracownika.
Szkolenie prowadzone metodami aktywizującymi, w małych grupach, z bardzo dużym udziałem ćwiczeń praktycznych może stanowić ważny element zapobiegania wypaleniu zawodowemu oraz w znaczącym stopniu przyczyniać się do wzrostu zadowolenia pracowników.
Czas trwania: 30 godzin
Negocjacje
Celem szkolenia jest zdobycie wiedzy pozwalającej prowadzić skuteczne negocjacje z innymi, oparte na partnerstwie i współpracy.
W trakcie szkolenia uczestnicy mają możliwość ćwiczenia nowych umiejętności w oparciu o proponowane modele teoretyczne. Uczą się koncentracji na zasadniczych problemach do rozwiązania, a nie na rywalizacji z partnerem, tak, aby prowadzone negocjacje były satysfakcjonujące, zaś osiągnięte porozumienie gwarantowało realizację interesów wszystkich stron zaangażowanych w konflikt.
Zajęcia odbywają się w grupach 12-15 osobowych, przy wykorzystaniu kamery video.
Czas trwania: 30 godzin
Mediacje
Celem zajęć jest rozpoznawanie własnego stylu funkcjonowania w różnych sytuacjach społecznych, zwiększenie asertywnych umiejętności przydatnych w kontaktach interpersonalnych i zdobycie wiedzy dotyczącej skutecznego prowadzenia mediacji jako metody rozwiązywania konfliktów.
Czas trwania:
12 godzin (dla osób uczestniczących w warsztatach z zakresu komunikacji)
20 godzin (dla pozostałych uczestników)
Komunikacja w zespole
Sprawny odbiór i nadawanie komunikatów, spójność treści i formy jest podstawą skutecznego działania, a w konsekwencji podstawą sukcesu.
Efektywna komunikacja w zespole sprzyja kształtowaniu się postawy otwartej pracowników oraz rozwijaniu tolerancji dla współpracowników o różnych profilach osobowościowych. Daje poczucie większej satysfakcji zarówno w życiu prywatnym jak i zawodowym oraz sprzyja pogłębieniu relacji z ludźmi.
Celem warsztatu jest doskonaleniu własnego stylu porozumiewania się w relacjach pracowniczych, poznanie technik sprzyjających budowaniu pozytywnych relacji z innymi ludźmi oraz zwiększających skuteczność wysyłanych komunikatów.
Szkolenie prowadzone metodami aktywizującymi, w małych grupach, z udziałem ćwiczeń praktycznych może stanowić ważny element budowania pozytywnej atmosfery w miejscu pracy oraz w znaczącym stopniu przyczyniać się do zwiększania efektywności pracowników.
Czas trwania: 12 godzin
Twórcze podejście do konfliktów i kryzysów
„To nie konflikty są źródłem nieporozumień i walki między ludźmi,
lecz sposoby ich rozwiązywania”
Celem zajęć jest rozwijanie umiejętności rozpoznawania i rozwiązywania konfliktów i sytuacji kryzysowych w kontaktach społecznych – relacje interpersonalne i konflikty w zespole. Warsztaty pozwalają poznać źródła nieporozumień oraz służą rozumieniu znaczenia konfliktu w procesie grupowym, uświadomieniu własnych zasobów w pracy z konfliktem i doskonaleniu umiejętności pokonywania kryzysów.
Czas trwania: 20 godzin
Autoprezentacja – świadome pokazywanie siebie
Zajęcia służą treningowi umiejętności efektywnego prezentowania siebie, występowania na forum publicznym, zwłaszcza w sytuacjach zawodowych. Pozwalają na identyfikowanie obszarów trudności, poznanie zasad dobrej prezentacji i pokonywanie w bezpiecznych warunkach własnych stereotypów w myśleniu o sobie, lęków, nieśmiałości w kontaktach z innymi ludźmi. Praca uczestników opiera się na pozytywach w celu odkrycia jak największego potencjału każdej z osób.
Cele:
- rozwijanie umiejętności pozytywnego mówienia o sobie
- podnoszenie świadomości związanej z nadawaniem i odbieraniem komunikatów niewerbalnych
- rozwijanie umiejętności wypowiadania własnych poglądów na forum grupy
- przełamywanie stereotypów w myśleniu i mówieniu o sobie
- doskonalenie umiejętności udzielania i przyjmowania informacji zwrotnych
- rozwijanie umiejętności pozytywnej prezentacji w różnych sytuacjach
Czas trwania: 20 godzin
Konstruktywna praca z problemami wychowawczymi
„By wierzyć w siebie, muszę mieć kogoś, kto we mnie wierzy”
S. Garczyński
Szkolenie adresowane jest do nauczycieli i wychowawców. W trakcie zajęć uczestnicy poszukują przyczyn trudnych zachowań dzieci (w oparciu o koncepcję urazową J. Strzemiecznego) oraz wypracowują strategie i sposoby rozwiązywania sytuacji trudnych wychowawczo. W warunkach laboratoryjnych ćwiczą nabyte umiejętności celem konstruktywnego przenoszenia ich na relacje dorosły – dziecko.
Czas trwania: 20 godzin
Inne szkolenia
W odpowiedzi na Państwa oczekiwania mamy możliwość dostosowania naszej oferty szkoleniowej do konkretnych zapotrzebowań (zakres tematyczny, formy pracy, czas trwania, itp.). Czekamy na Państwa zgłoszenia i propozycje.
Osoby zainteresowane proponowanymi lub innymi formami szkoleń proszone są o telefoniczny lub @ kontakt z koordynatorem Ośrodka INTRA P. Joanną Nitkiewicz-Powichrowską (600 635 145) lub sekretariatem Ośrodka PROFESJA (85 73 23 776, 502 454 300) oraz wysłanie zapotrzebowania lub zgłoszenia w formie elektronicznej: intra@intra.bialystok.pl lub profesja@profesja.bialystok.pl